Cégnév: Simon és Társai Kft.
Mi volt az MFP előtt a legnagyobb problémád?
2008. februárjában alapítottam a céget és június-július magasságában kezdődött el az igazi üzleti tevékenység. A Selvert és Dr. Ernő László kozmetikumokat forgalmazom Magyarországon a kozmetikusoknak, viszonteladóknak.
A Marketing Fitnesz program előtt is marketinggel foglalkoztam már jó pár éve, ezért tudtam azt, hogy a mai világban ez a terület kimagasló fontosságú. Szakmai tudásom azt mondom, hogy meg volt, de azért kellett még több „kapaszkodó”,mankó, amivel erősíteni tudom a cégemet, pláne induló cégről volt szó, 1-2 fővel.
Akkori fejjel bátor vállalkozásnak mondanám, hogy belevágtam ebbe a nem kis költségű dologba, de úgy gondoltam, hogy ennek, ha jól csinálom, akkor hamar meg kell térülnie. Azt gondolom így utólag, hogy jól döntöttem a szűkös keretek ellenére is.
Eleinte mindent én csináltam a cégen belül és szép sorjában jöttek a kollégák is. 2 márkám van, és a mind a kettő eléggé marketing igényes, sőt mindegyik célcsoportnak máshogy kell „üzenni”.
Mi változott a cégedben a Marketing Fitnesz Program során?
- Először is egy piackutatással kezdtünk mindkét márkánál, ebből sok minden kiderült. Nehéz volt az indulás, hiszen a raktárban ott volt a több milliós árukészlet, amit ki kellett pörgetni. A piacra való visszakerülés a Selvert márkával nehéz, de szerencsénkre a 24K ARANY KEZELÉS, egy speciális termék megmentett minket, mivel ilyen összetételben és árban mi vagyunk a piacvezetők, amit a kozmetikusok igazolnak vissza folyamatosan.
- Készítettünk a tanultak alapján egy meghívót az arany kezelés oktatására, és minden rendezvényünk megtelik kozmetikusokkal.
A rendezvény végén pedig kapnak egy aznapi ajánlatot. Igaz, hogy az ajánlat ára nem olcsó, de rendelnek szép számmal. - Több DM kampányt készítettünk, amiből kiderült, hogy a kozmetikusok azt szeretnék, hogy ha segítenénk őket az értékesítésben. Azaz adjunk több marketing eszközt. Ez elég nagy munka, úgyhogy még kidolgozás alatt van.
- Adatbázis építés sem egyszerű dolog nálunk, hiszen a Douglas hálózatban értékesítjük a termékeinket. De a Fitnesz Programon ezt is megoldottuk egy jópofa ötlettel… ez hadd maradjon szakmai titok.
- PR – ez a kedvencem. Hatalmas hírverést csináltunk a márkának: sztárok, celebek, újságírók, TV. Mindez meghozta a hatását, a forgalom megtöbbszöröződött.
Összegzésül: bár tennivaló akad még, hiszen egy évvel ezelőtt kezdtem el a vállalkozásom, de minden éves célom elértem a Marketing Fitnesz program segítségével.